Multiplethings.se
ICON ICON 0
  • Din vagn är tom!

Return and Refund Policy

Vanlig retur

 

Vi erbjuder två olika returmetoder.
  • Avlämning: Kunden tar med den förpackade artikeln till en lokal insamlingsplats
  • Upphämtning: Transportören kommer till din slutkunds adress för att hämta paketet. (Det här alternativet är tillgängligt för både paket- och pallretur)

Avlämning är standardmetoden för retur. Upphämtning är endast tillgänglig om ett giltigt skäl anges. (Observera: Förutom Rumänien och Danmark.)

Om din slutkund vill välja ett datum för upphämtning, vänligen vänta med en tidsram på 48 - 72 timmar mellan ditt svar och upphämtningsdatumet. För vissa transportörer är det inte möjligt att välja datum.

 

Hur man begär en retur

 

Steg 1

 

Kontrollera att returförfrågan och den förväntade lösningen från din slutkund är giltiga i tillämpliga lösningar. Om inte, neka slutkundens begäran.

OBS: För Australien och Norge gäller vissa avgifter avseende anledningen Inte som förväntat enligt beskrivningen i Returkostnader. Se till att din slutkund är medveten om detta.

 

Steg 2

 

Skicka din returförfrågan till dropshippingXL kundtjänst och inkludera:

  • Ordernummer
  • Skäl till retur
  • Förväntad lösning: Full ersättning / Full återbetalning
  • SKU och antal artiklar
  • Avlämning eller hämtning
    • Om tillgängligt kommer avlämning att användas som standard.
    • Om kunden begär upphämtning, ange upphämtningsadress och hämtningsdatum (om din slutkund väljer det)

 

Steg 3

 

dropshippingXL kommer att bekräfta returinstruktionerna. Om tillämpligt kommer även returkostnader att bekräftas.

 

Steg 4

 

Ge returinstruktioner till slutkunden och be dem bekräfta när returen har gjorts.

 

Steg 5

 

Kontrollera att returetiketten är aktiv och informera dropshippingXL kundtjänst.

  • Om den inte är aktiv: be din slutkund tillhandahålla kvittot för varje paket och skicka dem till vår kundtjänst.

 

Steg 6

 

dropshippingXL behandlar en återbetalning eller en ersättningsartikel för din slutkund.

Om en kund returnerar en produkt utan att informera dig eller insisterar på att använda sin egen transportör ber vi dig att ge oss följande information:

  • Ordernummer
  • Returnerad SKU
  • Skäl till retur
  • En tydlig kopia av returkvittot som visar vidaXL-lagrets adress
  • Spårningsnummer och transportörsnamn
  • Storlek, vikt och antal förpackningar (om de inte returneras i originalförpackningen).

Det tar längre tid att bearbeta returer som skickas direkt från en kund eftersom vi måste vänta tills den kommer tillbaka till lagret.

 

Viktigt:

 

  • dropshippingXL ansvarar inte för förlust eller ytterligare returkostnader
  • Du måste tillhandahålla retursedlar till vidaXLs kundtjänst innan paketen anländer till vårt lager. Underlåtenhet att tillhandahålla retursedlar före leverans till vårt lager kan innebära att vi inte kan hitta och kontrollera produkten i vårt lager och därför inte kan behandla en retur.

 

Förpackning

 

Varorna måste returneras i sitt ursprungliga skick och förpackning.

Om beställningen måste förpackas på nytt, måste storleken och vikten på den nya förpackningen vara ungefär som vidaXLs originalförpackning och inte överstiga transportörens begränsningar.

Du måste också informera kundtjänsten om följande:

  • Antalet lådor som din slutkund kommer att använda
  • Storlek och vikt på varje låda

dropshippingXL ansvarar inte för ytterligare fraktkostnader.

 

 

Returkostnader

 

Returer av alla anledningar är gratis, förutom från Australien och Norge.

  • Australien
    • Om skälet till returen är "Inte som förväntat" dras de ursprungliga leverans- och returkostnaderna av från återbetalningen (med undantag för returer från Sydney, Melbourne och Brisbane metro). Du kommer att informeras om det totala beloppet.
  • Norge
    • Om returskälet är "Inte som förväntat" dras en returavgift på 300NOK från återbetalningen.

 

 

Europa, Japan och Kanada

 

Returer inom 30 dagar Returer inom 6 månader Returer inom 2 år
Full återbetalning
Ersättningsvara
Ersättningsvara Returer accepteras inte längre

 

Australien och USA

 

Returer inom 30 dagar Returer inom 2 år
Full återbetalning
Ersättningsvara
Returer accepteras inte längre

 

Island

 

Returer inom 14 dagar Returer inom 6 månader Returer inom 2 år + 2 Veckor
Full återbetalning Ersättningsvara Ersättningsvara Returer accepteras inte längre

 

Portugal och Spanien

 

Obs: Detta gäller endast beställningar gjorda sedan 2022-01-01

Returer inom 30 dagar Returer inom 6 månader Returer inom 3 år
Full återbetalning Ersättningsvara Ersättningsvara Returer accepteras inte längre

 

Förenade Arabemiraten och Saudiarabien

 

Returer inom 14 dagar Returer inom 6 månader Returer inom 2 år
Full återbetalning Ersättningsvara Ersättningsvara Returer accepteras inte längre

 

Ungern

 

Returer inom 30 dagar Returer inom 6 månader Returer inom 1 år i händelse av ett försäljningspris som når 10 000 HUF men inte överstiger 100 000 HUF Returer inom 2 år vid ett försäljningspris som överstiger 100 000 HUF men högst 250 000 HUF Returer inom 3 år i händelse av ett försäljningspris som överstiger 250 000 HUF
Full återbetalningFullständig ersättningsprodukt Fullständig ersättningsprodukt Returer accepteras inte längre Returer accepteras inte längre Returer accepteras inte längre